HOPE klär upp Nordic Light Hotel i sin höst- och vinterkollektion. Svenska klädmärket HOPE skapade tillsammans med oss på Nordic Light Hotel en modeinstallation, Light & HOPE.

I utställningen fördes Nordic Light Hotels unika ljuskoncept samman med HOPEs kollektion ”The Cap of the North” i en stämningsfull nordisk upplevelse. Utvalda kläder, stövlar av renskinn och havsinspirerade mönster ramades in en ljussättning som speglade det nordiska ljusets skiftningar.

Light & HOPE invigdes med vernissage på Nordic Light Hotel. Installationen innebar även startskottet för ett längre samarbete mellan hotellet och klädmärket, som innebär att all personal på Nordic Light Hotel kläs av HOPE.
För oss var det också avgörande att få jobba med ett lokalt klädesmärke där personalens engagemang och företagets värderingar samspelar fint med våra egna. I samband med HOPE utställning tog vi också beslutet att utesluta rött kött på måndagar, med konceptet ”Meat Free Monday” som fortfarande tillämpas på hotellet. Gunhild A Stordalen, Nordic Choice Hotels, var vår intiativtagare och talesperson för konceptet. Utställningen ägde rum höst/vintern 2011.

Till temat tog jag fram specialdesignade Light & HOPE menyer där de två varumärkenas grafiska profiler vävdes ihop. Inspiration hämtades även i HOPE:s kollektions tyger. Jag tog även fram inbjudningar till invigningen, flashbanners till hemsida och affiliatenätverk och nyhetsbrev.
Jag arbetade även ihop med vår fotograf för att ta fram pressbilder för temat. Dessutom tog jag egna pressbilder för Meat Free Monday-konceptet.

Foto: Carolina Pascual

Foto: Carolina Pascual

 

Meny för restaurangen

 

Foton: Marcus Rödén

Invigningskvällen. Foto: Marcus Rödén

 

bild_2_mingel

Invigningskvällen. Foto: Marcus Rödén

 

Meatfree Monday, Foto: Astrid Trobro

Meatfree Monday. Foto: Astrid Trobro

 

Meat-Free-Monday_mingel

Invigningskvällen. Foto: Marcus Rödén