Under mina 7,5 år på LensWay skapade jag mig en gedigen erfarenhet, utvecklades från marknads-/AD-assistent till så småningom fullfjädrad Art Director.

Störst erfarenhet skapade jag inom B2C men fick även skapa en hel del arbete inom B2B. Min erfarenhet är bred, här arbetade jag fram kampanjer genom hela kedjan, från annonser, förpackningar och medskick i printkanaler till digitala kampanjer dels på våra egna hemsidor men även i externa kanaler såsom Tradedoubler.

Under de sista åren startade vi även upp egna butiker/showrooms där jag fick arbeta en hel del med butiksmaterial. Vi jobbade ofta väldigt nära våra samarbetspartners med produktspecifika kampanjer som vi tog fram tillsammans, några av våra största partners var Ciba Vision, Bausch + Lomb samt även konkurrerande verksamheter såsom Smarteyes. Jag var även ansvarig för all produktfotografering av linser och glasögon till våra hemsidor och bildbank. Några av de roligaste uppdragen var att ta fram kampanjbilder för nyinkomna linser och glasögonkollektioner.

 

Dagspressannons i danska Metro och Ekstrabladet

Helsida i Metro

 

Finlandskampanjen Galna Dagar

Gerillakampanj i Helsinki

Photoshoot LensWay

Modellfotografering för LensWay, behind the scenes

LensWay1-006647

Modellbild för LensWay. Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay. Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay. Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay. Foto: Carlos Norén