Under mina 7,5 år på LensWay skapade jag mig en gedigen erfarenhet, utvecklades från marknads-/AD-assistent till så småningom fullfjädrad Art Director.

Störst erfarenhet skapade jag inom B2C men fick även skapa en hel del arbete inom B2B. Min erfarenhet är bred, här arbetade jag fram kampanjer genom hela kedjan, från annonser, förpackningar och medskick i printkanaler till digitala kampanjsidor men även animering av banners för annonsering i externa kanaler såsom Tradedoubler.

Vi jobbade med internationella kampanjer där vi anpassade budskap och tonalitet utifrån regionens perspektiv. Våra primära länder var nordiska länderna, Tyskland, Nederländerna och England.
Löpande arbetade jag med A/B testning ihop med vår front- och backend för att välja rätt utveckling av våra kampanjer och funktioner och design på vår webb.

Vi byggde även upp ett omfattande crm-system så vi mötte kunden med våra erbjudande när det var som mest lämpligt att kommunicera med dem i enlighet med deras köpbeteende.
Under de sista åren startade vi även upp egna butiker/showrooms där jag fick arbeta en hel del med butiksmaterial. Vi jobbade ofta väldigt nära våra samarbetspartners med produktspecifika kampanjer som vi tog fram tillsammans, några av våra största partners var Ciba Vision, Bausch + Lomb samt även konkurrerande verksamheter såsom Smarteyes. Jag var även ansvarig för all produktfotografering och retusch av linser och glasögon till våra hemsidor och bildbank. Några av de roligaste uppdragen var att ta fram kampanjbilder för nyinkomna linser och glasögonkollektioner.

 

Dagspressannons i danska Metro och Ekstrabladet

Helsida i Metro

 

Finlandskampanjen Galna Dagar

Gerillakampanj i Helsinki

Photoshoot LensWay

Modellfotografering för LensWay, behind the scenes

LensWay1-006647

Modellbild för LensWay. Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay. Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay. Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay Foto: Carlos Norén

Modellbild för LensWay. Foto: Carlos Norén