insta_astrid_trobro Ålder: 33
Från: Kristianstad
Bor: Lilla Sköndal, Stockholm
Intressen: Cross training, Snowboard, Arkitektur, Foto, Matlagning, Inredning.
Dold talang: Vann Skånetouren i golf som tonåring och spelade elitserien som junior. Rankad 4 i badminton som 12 åring i Skåne.

Hej! Vad tror du om att jobba ihop?

Mitt första grafiska jobb var som AD-assistent på LensWay. Väl varm i kläderna,  började jag arbeta som Web & Graphics designer. Då företaget växte och man ville nyttja min erfarenhet, öka effektivitet och kvalité tog jag steget att bli produktionsledare på halvtid och blev ansvarig för vår inhouseavdelning. Efter en tid kom LensWay att växa ytterligare och jag tog steget till AD. Under min tid på LensWay ökade företaget från 16 till 180 anställda, blev uppköpt av Costal Contacts och finns nu internationellt.

För att utvecklas ännu mer läste jag ”Grafisk design & kommunikation” på Berghs School of Communication och gick ut med högsta betyg. Efter kursen blev jag nyfiken på att söka mig vidare och började som AD & Webbdesigner på Nordic Hotels(del av Nordic Choice Hotels). Här fick jag förmånen att kombinera mitt intresse för inredning och musik med mitt dagliga arbete. Jag jobbade främst med design- och boutiquehotellet Nordic Light Hotel, det familjära Nordic C Hotel samt en av Stockholms mest välbesökta attraktioner ICEBAR by ICEHOTEL Stockholm.  Under mina år ökade förstärkte jag min kompetens i att bygga och renodla varumärke, fick skapa stora event, arbeta med press och sociala medier och fick jag även jobba tätt med fotografer, producenter och inredare då vi 3 gånger om tematiserade lobbymiljön.

De kreativa utmaningarna blev successivt större och jag växte i min förmåga att utveckla snygga men smarta grafiska lösningar. Designade från idé till slutprodukt och fick erfara vikten av ett bra samarbete mellan interna och externa resurser såsom fotografer, illustratörer, copywriters och tryckerier.

Därefter tog jag uppdraget som Formgivare/Content Manager på Venue Retail Group. Ett modeföretag med passion för detaljer, där jobbade jag  för kedjorna Rizzo, Accent och Morris. Var med och byggde upp e-handeln för Accent men valde sedan att hoppa av då det dök upp en ledig konsulttjänst för mitt drömföretag SATS ELIXIA. Där arbetade jag som Nordisk Webbdesigner under SATS och ELIXIA s fusion.  När fusionen väl var klar hoppade jag på ännu en retailutmaning hos JC Jeans Company, där jag jobbade som Final Art / Production Manager. Därefter sökte jag mig vidare som konsult igen, denna gång för Wise Professional och ingår idag i Vasakronans kommunikationsavdelning med min roll som Digital Grafisk Formgivare.


Jag är van vid korta deadlines och högt tempo med snabba beslut. I mitt arbete har jag haft fördelen av att jobba både mot mogna marknader samt nya tillväxtområden och är därför väl insatt i kommunikationsarbetet mot olika typ av länder. Har ett rikt och varierat språk, såväl på svenska som på engelska. En av de största fördelarna med mig är min välutvecklade sociala kompetens, tillsammans med vanan att arbeta självständigt efter både direktiv eller med fria händer.

Under mina olika tjänster har jag haft privilegiet att jobba med olika samarbetspartners såsom:

LensWay: Bausch & Lomb, Ciba Vision
Nordic Hotels: Philips, HOPE, Moroso, Carlsberg m. fl.
SATS ELIXIA: H&M, KLM
JC Jeans Company: Levi’s